El Procicat aprova tancar els aparcaments de cinc parcs naturals quan estiguin al 75% per evitar aglomeracions

El Procicat ha aprovat tancar els aparcaments de cinc parcs naturals quan estiguin al 75% per evitar aglomeracions i que es tornin a repetir les imatges del cap de setmana passat amb cotxes aparcats a vorals i voreres, segons ha informat el conseller d'Interior, Miquel Sàmper. La mesura afecta el Montseny, Sant Llorenç del Munt, Montserrat, la zona volcànica de la Garrotxa i Poblet.
La setmana passada vam veure imatges, al Montseny de forma molt especial, de vehicles aparcats a les dues bandes de les carreteres i això podria provocar que en cas d'emergència els vehicles dels Bombers no poguessin passar

El Procicat ha aprovat controlar que no s'excedeix el nombre de vehicles estacionats als aparcaments dels cinc parcs naturals amb més afectació la setmana passada: el Montseny, Sant Llorenç del Munt, Montserrat, la zona volcànica de la Garrotxa i Poblet. Però l'actuació no es limitarà a tancar els aparcaments quan ja estiguin plens, sinó que es farà quan estiguin al 75%.
Que la gent que hi vulgui anar tingui molt clar que quan l'aforament dels pàrquings estigui al 75% es donarà l'ordre de tancar, s'informarà mitjançant les xarxes socials o panells informatius, i ja no es podrà anar allà

El conseller ha explicat que és una decisió treballada en coordinació amb els departaments de Salut, Territori i Agricultura i les diputacions titulars d'alguns dels parcs. El dispositiu es dirigirà dels del centre de coordinació d'emergències de Catalunya i comptarà amb efectius dels Mossos d'Esquadra, policies locals i voluntaris de Protecció Civil i de la Creu Roja.
I en cas de les persones que optin per fer plans aquest cap de setmana, el conseller recorda que cal complir amb les mesures de mascareta, distància i higiene de mans, grups estables i de màxim sis persones. No és el cap de setmana, ni aquest ni el següent, de quedar amb amics que fa un mes que no veiem, ha conclòs.