El Patronat de Turisme impulsa 43 propostes d'oleoturisme a Ponent

Imatge d'una activitat de l'oleoturisme. Foto: Marc Castelló
El projecte destaca per promoure el turisme sostenible i la preservació del paisatge en un any clau per a la gastronomia catalana

La iniciativa Oleoturisme de Lleida. El gust de la terra compta amb 28 empreses de Les Garrigues, el Segrià, l'Urgell i la Noguera.

El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida ha incrementat fins a 43 les activitats del projecte que promociona l'oli com a eix turístic. Aquest any, s'hi han sumat noves incorporacions com Mas Blanc i Jové de la Pobla de Cérvoles, Castelloli de Torrebesses, Molí Teixidó Ferrer de Seròs i Cuadrat Valley Finca Agrícola de l'Albagés.

Aquestes experiències, vinculades a la producció d'oli, aposten per un turisme sostenible i responsable, potenciant el consum de proximitat i la preservació dels paisatges característics de les Terres de Lleida. A més, el projecte pren rellevància en el marc del reconeixement de Catalunya com a Regió Mundial de la Gastronomia el pròxim any. Coincidint amb el Dia Mundial de l'Olivera, es posa en valor l'agricultura tradicional com a clau per mantenir la biodiversitat i els espais agrícoles del territori.