Branded

Gust de Lleida, la nova marca de la Diputació per promoure els aliments de proximitat

Presentació del Gust de Lleida
La Diputació de Lleida ha llançat la nova marca 'Gust de Lleida', amb l’objectiu d’unificar la identitat gastronòmica del territori i reforçar la qualitat dels productes agroalimentaris locals.

Aquesta marca vol convertir-se en el segell distintiu de la producció agroalimentària de Lleida, el Pirineu i Aran, i una eina per incrementar la competitivitat dels seus productes tant al mercat local com a escala nacional. El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, i el vicepresident de Promoció Econòmica, Jordi Verdú, van presentar aquesta nova iniciativa en una reunió amb representants dels consells comarcals, denominacions d’origen protegides (DOP), indicacions geogràfiques protegides (IGP), grups d’acció local (GAL) i altres actors del sector.

Talarn va destacar que la marca 'Gust de Lleida' neix de la voluntat de reforçar la identitat de la producció agroalimentària del territori, i va explicar que, a través de la nova marca, es busca dignificar la qualitat de tot el cicle dels productes, des de la seva producció fins a la taula. “Aquesta marca vol ser per a la producció agroalimentària el que ‘Ara Lleida’ és per al turisme”, va assenyalar. Entre els productes que ja es poden associar a la marca es troben els vins dels Costers del Segre, els torrons d'Agramunt, l'oli de les Garrigues, els formatges de l'Alt Urgell o la vedella dels Pirineus, entre d'altres. La marca busca aglutinar la riquesa i la diversitat de la producció agroalimentària del territori.

Per la seva part, Jordi Verdú va destacar que ‘Gust de Lleida’ no és només una marca, sinó l’expressió d’un territori amb una tradició agrícola i ramadera de segles. "És una eina per donar més força a la nostra producció agroalimentària i per situar-la amb orgull en el lloc que es mereix", va afirmar. Verdú va explicar que la creació d’aquesta marca és fruit de la col·laboració entre les institucions, els productors i els diferents actors del sector agroalimentari, i va subratllar que la marca es llançarà en tres grans moments clau:

  1. Març - Presentació del logotip a la Fira de Sant Josep de Mollerussa
    Aquesta fira, una de les més emblemàtiques del sector primari, serà el marc per donar a conèixer el logotip de la marca. L’estand interactiu de la marca permetrà als visitants veure, tastar i entendre la qualitat dels productes locals, amb activitats com tastos, showcookings amb cuiners locals i demostracions en directe.

  2. Abril - Llançament nacional al Pirineu
    A la Pobla de Segur es farà un gran acte de llançament, amb l’objectiu de fer arribar la marca 'Gust de Lleida' més enllà de les Terres de Ponent i situar-la com una referència a tot Catalunya. Serà una jornada de proximitat amb degustacions, showcookings i accions especials amb mitjans de comunicació i influencers.

  3. Setembre - Gran Festa Gastronòmica a la Fira de Sant Miquel
    La Fira de Sant Miquel serà el punt culminant de la promoció de la marca, amb una gran festa gastronòmica en què es combinaran maridatges amb productes locals, demostracions amb xefs de renom i degustacions per fer valdre la diversitat dels productes de Lleida.
     

Aquesta nova marca es llançarà amb una inversió inicial de 170.000 euros, i es comptarà amb accions de dinamització i formació per ajudar els productors a millorar la seva comercialització. El director del Patronat de Promoció Econòmica, Ramon Boixadera, va explicar que la campanya de promoció combinarà mitjans tradicionals i digitals, amb presència en premsa, ràdio, xarxes socials i col·laboracions amb influencers gastronòmics. L’objectiu de la Diputació és que ‘Gust de Lleida’ esdevingui un sinònim de qualitat, autenticitat i arrelament al territori, i que sigui reconeguda tant al mercat local com a escala nacional.

Joan Talarn va concloure que, amb aquesta iniciativa, es busca impulsar la identitat gastronòmica de Lleida i les seves comarques, destacant els valors de la terra, la gent que treballa la terra i la qualitat que caracteritza els seus productes. “Amb 'Gust de Lleida' volem dignificar tot el cicle de qualsevol aliment propi de les nostres comarques”, aprofitant també que enguany Catalunya és Regió Gastronòmica Mundial.