La Diputació prioritza els valors de proximitat i la diversitat de Lleida, en la campanya turística

El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida va presentar dimarts la nova campanya de promoció turística del Pirineu i les Terres de Lleida per aquest estiu que posa el focus en el mercat local i català amb l'objectiu de reactivar el turisme a la demarcació, invitant a descobrir-la i a gaudir del seu patrimoni natural i cultural.
L'objectiu de la campanya, sota el lema Ara Lleida, tant i tan a prop, és reactivar l'activitat turística a la demarcació després dels efectes que ha causat la crisi de la covid-19 en el sector turístic. En aquest sentit, fa una clara aposta per potenciar el turisme de proximitat aquest estiu. El Patronat de Turisme ha dissenyat una campanya promocional amb l'objectiu de tornar a atreure el turisme a les comarques del Pirineu i les Terres de Lleida després del confinament.

La campanya invita a descobrir o redescobrir les comarques lleidatanes, en un escenari nou que posa en primer pla valors com ara la solidaritat, la reactivació econòmica, social i empresarial (i per extensió del sector turístic), la desglobalització, la transformació digital, la seguretat personal, la sostenibilitat, el comerç i el turisme de proximitat, la natura i la singularitat
Espot de televisió amb ambaixadors lleidatans
En el vessant audiovisual, la nova campanya de promoció incorpora el lema Lleida. L'altra manera de viure! i està concebuda per als espectadors com la porta d'entrada o l'inici d'un viatge per les comarques de Lleida a través de cinc prescriptors lleidatans que, en qualitat d'ambaixadors mostren alguns dels racons de la demarcació. Es tracta del xef Joel Castanyer, el pilot Àlex Márquez, el periodista i empresari Tatxo Benet, la youtuber Belena Gaynor i la corredora de muntanya Núria Picas. La locució de les peces que formen l'espot de 30 segons, com també la falca de ràdio i les cinc píndoles per a xarxes socials, va a càrrec de la periodista lleidatana Txe Arana.
La difusió de la campanya, que s'ha fet només en versió en català, es podrà seguir pels diferents mitjans de comunicació de les comarques lleidatanes i del conjunt de Catalunya. També s'han contractat produccions gràfiques en autobusos de Barcelona i Tarragona, així com opis a la ciutat de Lleida i tanques publicitàries de carretera per diferents indrets de la demarcació.
El president de la Diputació, Joan Talarn invita els lleidatans a descobrir o redescobrir el territori lleidatà
En la presentació, que s'ha fet de forma telemàtica, el president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, ha explicat que, si bé les campanyes de l'ens provincial sempre han estat importants, aquesta vegada ho són més que mai.
Ara és hora de valorar els mèrits i les propostes de les comarques de Lleida, del Pirineu i de l'Aran davant de la ciutadania del mateix territori, donem per fet que ja coneixem prou el que tenim al costat de casa i no és ben bé així perquè, a vegades, no l'hem tastat prou
Talarn ha afegit que és l'hora de redescobrir-nos i d'ajudar el teixit productiu i turístic generant públic i ajudant a reactivar el consum perquè és allò que necessiten les empreses i els seus treballadors.
Per la seva banda, la vicepresidenta del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Rosa Pujol, ha manifestat que el sector turístic és un dels més afectats per la pandèmia de la covid-19, i això ha obligat a replantejar un nou horitzó i a crear noves fórmules que garanteixin la visibilitat del sector i de tots els professionals, empresaris i agents implicats. Una situació gens favorable, que des del Patronat afronten com un repte i una oportunitat única per continuar creixent i demostrar l'enorme potencial que tenen les comarques de Lleida.
Campanyes especials de promoció turística adreçades a captar públic català i estatal
Per donar suport al sector turístic del Pirineu i les Terres de Lleida a conseqüència de la crisi sanitària, entre altres mesures el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida ha impulsat dues campanyes especials de promoció turística adreçades a captar públic català i estatal amb vista a la temporada d'estiu, i entre totes dues tenen un pressupost d'uns 500.000 euros.