Un farmacèutic de Fondarella desenvolupa un test ràpid que pot detectar la sèpsia en dues hores

L'empresa emergent Loop Diagnostics, cofundada per un jove farmacèutic de Fondarella, ha desenvolupat un test ràpid que permet identificar la sèpsia en dues hores a partir de la primera hora que una bactèria entra a la sang. Són nou menys del que es tarda actualment a diagnosticar aquesta resposta del cos davant d'una infecció, el que es tradueix en una menor mortalitat.
La sèpsia és una resposta inflamatòria greu del cos com a resposta a una infecció bacteriana -en un 80% dels casos-, vírica o fúngica. Es pot produir per una infecció a qualsevol part del cos, principalment als pulmons, vies urinàries, l'intestí i la pelvis, i pot atacar els òrgans i fins i tot causar a mort si no es diagnostica en una fase primerenca. Tot i això, la seva detecció encara és complexa ja que els símptomes són semblants al produïts per altres malalties i perquè les eines que s'utilitzen per localitzar les bactèries tarden, com a mínim, 12 hores, quan aquestes ja s'han estès pel sistema circulatori.
Una detecció ràpida es tradueix en una menor mortalitat

Davant d'això, l'empresa Loop Diagnostics ha creat un test ràpid que permet diagnosticar la sèpsia en dues hores a partir d'una fase inicial. Amb el nom SeptiLoop, el test pot detectar si les defenses del pacient estan lluitant contra una sèpsia a partir d'una mostra de sang 1 mil·lilitre. A aquesta mostra se li incorpora un reactiu i es deixa incubar a 37 graus durant dos hores per, tot seguit, posar-la en contacte amb una tira reactiva que és la que fa que el test mostri un resultat positiu o negatiu.
El projecte compta amb un prototip funcional que ha estat comprovat i testat en una prova pilot a l'Hospital de Bellvitge durant el 2019 i 2020
L'empresa Loop Diagnostics va néixer a finals del 2018 i en formen part tres socis: Enrique Hernández, Eduard Guerrero, i Joan Vieyra. Actualment el projecte es troba en fase d'industrialització i d'aconseguir passar els diferents processos regulatoris d'Europa i dels Estats Units. Per tirar endavant aquests passos han obert una ronda d'inversió privada de mig milió d'euros.
La previsió és que el producte entri al mercat espanyol a finals d'aquest any o principis de 2021. Ja tenim coneixements d'aquest mercat i xarxa feta aquí i creiem que podríem tenir un gran èxit ràpid, ha dit Guerrero, que ha afegit que un any més tard també esperen aterrar al mercat estatunidenc.