Fruiturisme tanca una temporada d’èxit amb més de 20.000 visitants
Aitona ha tornat a atraure milers de visitants durant la temporada de Fruiturisme, consolidant-se com un destí imprescindible per als amants de la natura. Més de 20.000 persones han pogut gaudir dels camps florits malgrat alguns dies de pluja, combinant el paisatge amb l’impuls dels sectors agrícola, turístic i gastronòmic del municipi.
Novetats i experiències d’èxit
Entre les novetats, destaca l’experiència nocturna Aitona, un somni en rosa, que va permetre als visitants gaudir dels presseguers en flor il·luminats amb música en directe i tastos de productes locals. L’activitat va duplicar places per la seva gran acollida. També es va celebrar per primer cop la Festa del Fruiturisme amb una calçotada, amenitzada pel grup Lesquefaltaband i DJ Farrez, i la 1a Fira Agroalimentària Aitona que va reunir productors locals al març.
Visites i suport institucional
Diverses personalitats institucionals, com el ministre d'Indústria, Jordi Hereu, i el conseller d'Agricultura, Òscar Ordeig, van visitar els camps en flor i la fira. A més, l’Agència Catalana de Turisme va organitzar activitats com el Grand Tour, per descobrir la cultura i gastronomia de la zona.
Accions solidàries i cobertura mediàtica
Fruiturisme també va tenir un vessant solidari amb la XIII Caminada Solidària en benefici del Centre d’Iniciatives Àngel Olaran i la caragolada de la Fecoll, amb un rècord de participació. El projecte ha tingut una gran presència mediàtica, amb aparicions a TV3, Catalunya Ràdio i altres mitjans nacionals, consolidant la seva repercussió.
Una aposta de futur
L’alcaldessa d’Aitona, Rosa Pujol, ha destacat el potencial de Fruiturisme com a projecte de futur i ha fet una crida a continuar impulsant-lo com a motor de desenvolupament turístic, econòmic i social.
L’Ajuntament agraeix la tasca dels voluntaris que han fet possible aquesta nova edició.