Els forners lleidatans esperen vendre fins a 180.000 mones de Pasqua

La demanda es manté per l’afluència de turistes i els preus no pugen malgrat l’encariment dels costos
Mones tradicionals de mantega.  Foto_ Cedida per Marta Llinàs (1)
photo_camera Mones tradicionals de mantega. Foto_ Cedida per Marta Llinàs (1)

Els forners de Lleida preveuen vendre entre 177.000 i 180.000 mones de Pasqua durant aquesta Setmana Santa de 2025, una xifra similar a la de l'any anterior. Segons el president del Gremi de Forners de les Terres de Lleida, Manel Llaràs, aquestes bones previsions es deuen, en part, a l'afluència de turistes que passen les festes a la demarcació, especialment al Pirineu, i que adquireixen les mones al seu destí.

Pel que fa a les preferències, més de la meitat de les mones venudes a Lleida són de nata i trufa, seguides per les de fruita confitada, mentre que la resta inclou altres varietats com la de mantega. Els preus es mantenen estables respecte a l'any passat, oscil·lant entre els 20 i 30 euros el quilo, amb una ració de mona que surt a uns dos

A nivell de Catalunya, el Gremi de Pastisseria de Barcelona preveu vendre més de 700.000 mones artesanes, mantenint les xifres de l'any anterior. Tot i l'augment dels costos de producció, els pastissers han decidit no incrementar els preus, confiant en una bona campanya gràcies a la tradició arrelada de regalar la mona de Pasqua .

Comentaris