L'Ajuntament de Mollerussa treballa per reactivar els més de 860 pisos buits de la ciutat, que representen un 15% del total de 5.500 habitatges construïts. Per això, ha encarregat un estudi a Social House per identificar els immobles disponibles i contactar amb els propietaris per informar-los dels avantatges d'incorporar els seus pisos a la Borsa d'Habitatge municipal. A la primera fase de l'estudi, realitzada al centre, s'han localitzat 174 pisos buits, 79 en edificis sencers i 95 dispersos.
L'Ajuntament ha començat a contactar amb els propietaris per estudiar possibles solucions i conèixer les seves circumstàncies. L'alcalde Marc Solsona i la regidora d'Acció Social i Habitatge, Anna Carné, han destacat que la prioritat municipal és utilitzar els pisos buits i acabar amb les estructures inacabades, no construir de nou.
A Mollerussa hi ha 147 estructures paralitzades, la majoria a causa de la crisi de la construcció. 40 ja s'han regularitzat i altres 40 estan a punt de fer-ho. L'estudi forma part del treball de la Taula d'Habitatge Municipal, creada el 2022 per definir estratègies per millorar l'accés a l'habitatge.
L'alcalde ha afegit que l'Ajuntament ha oferit a la Generalitat 5.000 metres quadrats de sòl públic i immobles inacabats per optar a les ajudes del programa de creació d'habitatge públic, que preveu construir 50.000 pisos abans de 2030.