Un total de 6.000 estudiants de Catalunya, Andorra, el País Valencià, les Illes Balears i la Val d'Aran s'integraran al projecte d'Alfabetització Mediàtica i Informacional (AMI) impulsat pel diari Junior Report RED. Aquesta iniciativa busca fomentar la lectoescriptura en català i aranès, així com el pensament crític mitjançant la creació de contingut periodístic i literari. Els joves participants realitzaran articles, pòdcasts, vídeos i reportatges fotogràfics durant l'any acadèmic, millorant així les seves habilitats comunicatives i digitals. El curs passat, la xarxa Junior Report RED va aconseguir publicar 6.000 articles.
La iniciativa inclou alumnes de cent centres educatius, i com a novetat d'aquest any, s'ha dissenyat un programa didàctic per a primària, a més dels de secundària i batxillerat, responent a la demanda de projectes que treballin les competències lingüístiques des de ben petits.
El 50% dels centres participants són públics, i la majoria implementen el projecte dins de les matèries de llengua i socials, com a optativa o projecte transversal. Un 13% de les escoles ofereixen el programa a primària, un 13% a primer cicle d'ESO, un 45% a 3r i 4t d'ESO, un 9% a Batxillerat i un 19% de manera transversal.
El programa didàctic inclou activitats adaptades a les necessitats educatives dels alumnes, relacionant l'actualitat global i local amb les competències del currículum. Això pretén desenvolupar una visió crítica del món i reforçar l'ús del català a l'aula.
Les activitats proposen reptes que animen els estudiants a investigar, analitzar i crear continguts periodístics. A més, compten amb credencials i equips de periodisme mòbil per cobrir esdeveniments culturals, socials i esportius de la seva comunitat.
La xarxa de revistes de Catalunya opera en diverses comarques, com l'Alt Empordà, el Baix Llobregat i Osona, així com en altres comunitats autònomes com Madrid, la Comunitat Valenciana i Andalusia, i fins i tot a països com Bolívia.