Formació en emergències obstètriques a l'Hospital Comarcal del Pallars

El programa Ángeles de Guardia proporciona formació teòrica i pràctica en emergències obstètriques per millorar l’atenció en centres amb baixa activitat
sleccio catalunya mundial sub 20 futsala balaguer oriol almacellas nacio (5)
photo_camera sleccio catalunya mundial sub 20 futsala balaguer oriol almacellas nacio (5)

Professionals de l’Hospital Comarcal del Pallars (HCP) han començat a rebre formació en emergències obstètriques mitjançant el programa Ángeles de Guardia. Impartit per un equip d'instructors de l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova (HUAV), el primer taller, realitzat el 15 de novembre, va centrar-se en la distòcia d’espatlles, una complicació que requereix maniobres específiques per l’expulsió fetal després de la sortida del cap.

Aquest programa té com a objectiu millorar l’atenció en situacions d'emergència obstètrica, especialment en centres amb poc volum d'activitat com l'HCP. Ángeles de Guardia inclou vuit mòduls de formació teòrico-pràctica, amb simulacions i pautes actualitzades basades en l’evidència científica. El Grup Espanyol de Seguretat Obstètrica (GESO) i l'HUAV col·laboren en l'aplicació d’aquest projecte.

Comentaris