L'augment de conills preocupa pagesos que denuncien danys als cultius

La plataforma Pagesos o Conills adverteix que la població s’ha triplicat en algunes zones en un any, mentre el Departament d'Agricultura convoca una reunió per abordar el control de la plaga
579ea883-f9ba-42bb-8621-d73c25efd148
photo_camera 579ea883-f9ba-42bb-8621-d73c25efd148

La plataforma Pagesos o conills ha difós un vídeo amb imatges nocturnes que mostren l'augment de conills a diverses finques de l’Urgell i el Pla d’Urgell, prop de Mollerussa. Segons denuncien, la població s’ha triplicat en algunes zones en només un any, agreujant els danys als cultius. Afirmen que la situació, lluny de millorar, continua empitjorant.

El Departament d’Agricultura ha convocat per dilluns una reunió a Tàrrega amb representants del sector per abordar el control de la plaga de conills a Ponent, així com la de senglars i cabirols a altres zones de Catalunya. La trobada estarà liderada pel conseller Òscar Ordeig.

Des de la plataforma han remarcat que en algunes àrees la densitat supera els 500 exemplars per quilòmetre quadrat, fet que consideren insostenible. Tot i les batudes nocturnes recents, com la de Preixana, on s’han abatut més de 300 conills, sostenen que aquestes mesures són insuficients per revertir el problema.

Comentaris