Ponent Coopera presenta la campanya «Recomunalitzar Ponent» per recuperar la memòria comunal

La iniciativa promou la col·laboració ciutadana per visibilitzar els comunals històrics de Ponent i revitalitzar-los amb la creació d’un mercat social als pobles rurals
Presentació de la campanya. Foto: Comunicació Ponent Coopera
photo_camera Presentació de la campanya. Foto: Comunicació Ponent Coopera

Ponent Coopera va presentar el dia 20 de desembre, al Museu del Blat de Cervera, la campanya Recomunalitzar Ponent. L'objectiu és recuperar i valorar la rica memòria comunal de la regió, sovint oblidada amb el temps. A través de la iniciativa, es vol fomentar la col·laboració per identificar i visibilitzar els comunals històrics de Ponent.

La campanya inclou un tríptic amb una línia temporal que mostra l'evolució de la pèrdua dels béns comunals i proposa la creació d'un mercat social als pobles rurals per revitalitzar-los. També s'ha dissenyat una guia per facilitar la realització d'una acció artística col·laborativa.

A més, s'organitzaran trobades a diversos pobles per recollir els testimonis de les persones que encara conserven la memòria d'aquests comunals.

L'acte va comptar amb la xerrada de Josep Manel Busqueta sobre el context històric dels comunals als Països Catalans i un taller artístic de l'artista lleidatà Llukutter.

Els comunals, que daten de l'edat mitjana, van ser una forma de gestió col·lectiva de terres i recursos, amb una forta influència en el cooperativisme i els valors de solidaritat, democràcia i sostenibilitat.

Comentaris