Vall Companys lidera el sector alimentari d’Espanya

La companyia carni lleidatana supera Coca-Cola Europacific i marca un nou rècord amb una facturació de 4.148 milions d’euros
Imatge de Vall Companys, al polígon El Segre. Arxiu
photo_camera Imatge de Vall Companys, al polígon El Segre. Arxiu

Vall Companys, el grup carni lleidatà, ha assolit una fita històrica en convertir-se en la principal empresa del sector alimentari d'Espanya. Durant el darrer exercici, la companyia va aconseguir una facturació de 4.148 milions d'euros, un increment del 38% respecte a l'any anterior. Aquest creixement permet a Vall Companys superar Coca-Cola Europacific, tradicionalment líder del sector, que va registrar uns ingressos de 3.325 milions, tot i haver incrementat la seva facturació en un 9,5%.

El creixement de Vall Companys s'explica per diversos factors, segons les dades recollides en el Registre Mercantil. Entre els principals impulsors destaca l'augment dels preus del porc a Mercolleida, conseqüència de les pressions inflacionistes de 2022 i el desequilibri entre l'oferta i la demanda. A més, la companyia ha reforçat la seva posició al mercat amb les adquisicions d'Embutidos Rodríguez i Grup Sada, així com amb la fusió de la seva divisió farinera amb la de Caja Rural de Navarra a finals de 2022.

Expansió a Amèrica Llatina

Vall Companys també ha iniciat un ambiciós projecte d'internacionalització a Llatinoamèrica, amb inversions en països com Colòmbia, Perú, Mèxic, Uruguai i Brasil. Aquests moviments permetran a la companyia reduir la seva dependència del mercat espanyol. Tomás Blasco, responsable del creixement exterior, ha destacat la creixent demanda de proteïna animal als mercats emergents com un factor clau en la seva estratègia global.

Ebro Foods i altres competidors

Per la seva part, Coca-Cola Europacific ha mantingut una fortalesa en el consum fora de la llar, tot i que aquest ritme es comença a moderar. En tercera posició del rànquing de les grans empreses alimentàries espanyoles, es consolida Ebro Foods, amb marques com SOS, Brillante o La Fallera, que va registrar una facturació de 3.084,5 milions d'euros, gràcies a la bona evolució de la seva divisió arrossera.

Altres empreses destacades del sector inclouen BonÀrea Corporación, Nestlé i el Grup Fuertes, propietari de El Pozo Alimentación, que mantenen una forta presència al mercat espanyol.

Millora dels marges en la indústria alimentària

Un dels aspectes més positius per a la indústria alimentària espanyola és la millora dels marges de benefici. Segons les dades de l'Agència Tributària, el marge sobre vendes va assolir el 12,16% al tancament del segon trimestre, en comparació amb el 8,22% del mateix període de 2023. Les previsions apunten que la rendibilitat del sector podria situar-se en el 12,65% al final de l'any, gràcies a un major control dels costos i a la reducció de les pressions inflacionistes.

Amb aquest creixement, Vall Companys no només lidera el mercat espanyol, sinó que marca un nou rumb per a la indústria alimentària del país.

Comentaris
Entering on the requested page Skip advertisement