L'Exposició de bolets de tardor de l'IEI destaca una collita excepcional

La mostra, que es podrà visitar fins dimecres, inclou activitats per a escoles i busca conscienciar sobre la conservació del medi natural
Imatge de la 34a edició de l'Exposició de bolets de tardor de les Terres de Lleida. Foto: Comunicació IEI
photo_camera Imatge de la 34a edició de l'Exposició de bolets de tardor de les Terres de Lleida. Foto: Comunicació IEI

El Pati de l'Institut d'Estudis Ilerdencs acull la 34a edició de l'Exposició de bolets de tardor de les Terres de Lleida, que presenta 220 espècies, una de les xifres més altes dels darrers anys. Aquesta exposició, impulsada per la Secció de Micologia, s'ha convertit en una tradició ben arrelada.

Andreu Vàzquez, director de l'IEI, ha destacat que "és una de les activitats més exitoses i tradicionals", amb un gran nombre de visitants. En aquesta edició, les escoles, com el Col·legi Maristes, també participen amb visites programades.

La mostra inclou exemplars recollits per una quinzena de membres de la secció durant el cap de setmana, amb l'objectiu de mostrar al públic la riquesa micològica de la regió. Cada espècie ve acompanyada d'una fitxa informativa sobre les seves característiques i si són comestibles o tòxiques.

Miquel Terés, membre de la Secció de Micologia, ha explicat que van avançar la recollida a divendres per les previsions de pluja i van cobrir una àmplia gamma de comarques i hàbitats. "Enguany hem recollit unes 220 espècies, una xifra satisfactòria gràcies a les condicions climàtiques favorables", ha comentat Terés.

A més, ha assenyalat que l'objectiu de l'exposició és promoure el coneixement de la flora local, tot i que també han notat un increment de visitants poc respectuosos amb el medi natural. Una de les taules de l'exposició inclou restes de deixalles trobades al bosc, com llaunes i ampolles, per conscienciar sobre la importància de preservar el nostre entorn.

Comentaris