La companyia lleidatana Sorigué ha desenvolupat el sòl que l'artista Cristina Iglesias ha utilitzat en la instal·lació que mostra en la Royal Academy of Arts de Londres fins al 21 d'agost. El projecte que s'anomena Wet Labyrinth (with Spontaneous Landscape), consisteix en un laberint en el qual brolla la vegetació i cauen gotes d'aigua de manera contínua sobre el sòl.

El sòl drenant, que conforma la superfície per on els visitants transiten i accedeixen a la instal·lació, s'ha realitzat específicament per a l'obra entre el Departament de Desenvolupament de Materials de Sorigué i l'estudi de l'artista, a partir d'una mescla d'àrids, testats i seleccionats. Els components es completen amb Calcel Rob, una resina a base de poliuretà desenvolupat pel grup empresarial per al seu ús en sòls drenats i decoratius. En la part inferior del sòl s'allotja el dipòsit que alimenta d'aigua tota la instal·lació, l'aigua sobrant es filtra pel sòl drenant, evitant el seu desaprofitament.
Aquest laberint humit ofereix un santuari enmig de la ciutat perquè els visitants puguin passejar, meravellar-se i reflexionar
Segons explica la presidenta del grup Sorigué, Ana Vallès "aquest projecte ens ha permès crear sinergies entre la nostra vocació de retorn, materialitzada en la Fundació Sorigué, i d'innovació, present en tota l'activitat de la companyia, posant al servei de la cultura i l'art tot el nostre coneixement i especialització en el desenvolupament de paviments".

Materials i processos sostenibles
Segons detalla l'artista Cristina Iglesias, era molt important que tots els materials i processos del projecte estiguessin alineats amb el concepte de sostenibilitat.
L'art és una eina fonamental per comunicar la necessitat de valorar i cuidar el nostre entorn i els seus paisatges. La instal·lació respon a aquesta voluntat de prendre consciència sobre determinades problemàtiques mediambientals. Per això, desenvolupar els diferents materials i sistemes de l'obra va ser un repte per al nostre estudi. Des del primer moment, vaig pensar en Sorigué, perquè ja coneixia alguns dels projectes de recerca en materials en els quals havia treballat el grup prèviament
En el desenvolupament de tot el projecte s'ha prestat especial atenció a la sostenibilitat dels materials i procediments utilitzats: la façana de pissarra s'ha dissenyat pensant en la durabilitat; els baixos relleus estan fets amb resina i pols de bronze, un subproducte del procés de fabricació del bronze; el sòl de drenatge i la bomba de circuit tancat reciclen contínuament l'aigua perquè no es malgasti. A més, totes les plantes fetes servir a l'obra seran replantades en un altre lloc al final de l'exposició.
L'obra de Cristina Iglesias
L’obra Wet Labyrinth (with Spontaneous Landscape) forma part de l’emblemàtica Summer Exhibition de la Royal Academy of Arts de Londres, que, en aquesta edició, gira entorn del concepte de Clima en el seu sentit més ampli, entès com una crisi o una oportunitat, o simplement com la nostra experiència quotidiana.