Os de Balaguer reunirà un cop més a artesans i productors de la comarca, enguany amb el valor afegit d'haver superat la primera dècada de la Fira de les Aspres – Fira de la Suca, una convocatòria gastronòmica, turística i cultural, que impulsa l'associació d'empresaris i comerciants de la Noguera Alta, una entitat que porta el nom amb el qual van batejar la mostra.
El certamen, que tindrà lloc el dissabte 7 de desembre, reunirà a productors i artesans que oferiran mel, torrons, oli o embotits, articles elaborats en la comarca, i que el públic visitant podrà tastar i adquirir en origen. El programa es completarà amb una mostra d'oficis antics, i la participació dels Grallers d’Os de Balaguer, i per la quitxalla jocs i passejades amb poni
El vessant cultural l'aportarà l'exposició de l'artista de les Borges Blanques, Sara Boldú Els artistes van en tractor, un recull d'impressionants fotografies i vídeos dels conreus i tasques agrícoles, a la vista d'un dron. La mostra es podrà visitar a l’ermita de Sant Antoni d’Os de Balaguer
La jornada, que es prolongarà fins a les dues de la tarda, s'inaugurarà amb un esmorzar popular i gratuït per a tots els assistents que consistirà en pa torrat, oli i mel, origen del mot La Suca, tal com marca la tradició.
El programa de l’Associació de Comerciants i Empresaris Les Aspres del Montsec inclou una atractiva proposta cultural i gastronòmica que sota el format de gimcana, animarà al públic a recórrer els racons més representatius del patrimoni local, en els que trobaran premis convertibles en articles de les parades de la mostra.
Deu anys impulsant el territori

Per aconseguir els seus objectius, l'entitat treballa en l'organització d'accions, esdeveniments i activitats de promoció i divulgació dels municipis, de les empreses i comerços de la Noguera Alta.