Lleida destaca amb 58 mitjans en el primer mapa nacional de comunicació rural

El nou mapa interactiu posa en relleu la riquesa informativa de Lleida i el seu paper clau en la comunicació rural
Teresa Ribera, Manuel Campo Vidal, Francesc Boya y Camino Cabañas. Foto: cedida per Next Fundación
photo_camera Teresa Ribera, Manuel Campo Vidal, Francesc Boya y Camino Cabañas. Foto: cedida per Next Fundación
Dimarts passat es va presentar el primer mapa interactiu de mitjans de comunicació locals a Espanya, en un acte celebrat a la Sala Domingo Jiménez Beltrán del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic. Aquesta iniciativa, impulsada per la Càtedra de Repte Demogràfic i Despoblació de Next Educació, dirigida pel periodista Dr. Manuel Campo Vidal, té l'objectiu de recollir i catalogar els mitjans que operen a les zones rurals del país.

En l'acte, que ha comptat amb la presència de Teresa Ribera, vicepresidenta del Govern; Francesc Boya, Secretari General per al Repte Demogràfic; Manuel Campo Vidal, president de Next Educació, i Camino Cabañas, coordinadora del projecte, s'ha destacat la importància dels mitjans rurals com a eina per donar veu als pobles i enriquir el panorama comunicatiu nacional.

Catalunya, amb 452 mitjans identificats, destaca en el mapa amb una estructura consolidada i variada. Lleida aporta 58 mitjans al total, mentre que Barcelona lidera amb 247, Tarragona amb 64, i Girona amb 83. La indústria de mitjans a Catalunya està experimentant una transformació significativa a causa dels canvis tecnològics i econòmics, però continua oferint una gran diversitat de mitjans, amb una coexistència estable entre premsa tradicional i digital.

El mapa interactiu revela que Espanya està dominada per grans grups mediàtics com Grupo Planeta i Mediaset, però també destaca la presència de petits editors locals i professionals independents que busquen oferir informació més propera i plural. Malgrat les limitacions de recursos, els mitjans locals i hiperlocals estan en creixement gràcies a la demanda d'informació local i representen una oportunitat per a futurs emprenedors.

El mapa, elaborat amb una estructura detallada que inclou informació sobre el tipus de mitjà, contacte, i ubicació, es concep com una eina viva, oberta a les aportacions de mitjans i periodistes per a la seva actualització i enriquiment continu.

El projecte compta amb el suport del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic i ha estat desenvolupat per Next Educación amb la col·laboració de Vivaces, una aliança d'empreses per al mitjà rural.

Comentaris
Entering on the requested page Skip advertisement