Què és Whatsapp Business?
WhatsApp Business es una eina que es pot descarregar gratuïtament per a Android i iPhone, i que va ser desenvolupada especialment per a petites i mitjanes empreses. WhatsApp Business facilita les interaccions amb els clients, ja que ofereix eines per a automatitzar, organitzar i respondre ràpidament als missatges. Està dissenyada i funciona de manera similar que WhatsApp Messenger.
Entre les funcions que ofereix actualment aquesta aplicació, s'inclouen les següents:
- Perfil d'empresa per a mostrar informació important, com l'adreça, el correu electrònic i el lloc web.
- Etiquetes per a organitzar els teus xats i missatges a fi de trobar-los fàcilment.
- Eines de missatgeria per a respondre de manera ràpida als teus clients.

Quina és la diferència entre WhatsApp i WhatsApp Business?
Ja que WhatsApp Business està dissenyada per a l'ús de les Pimes, el seu ús millora la comunicació de les organitzacions tant a nivell intern com amb els seus consumidors. Si la teva empresa ha començat a tenir un volum elevat de comandes, és probable que respondre al gran nombre de missatges entrants s'estigui convertint-se en un repte. WhatsApp Business és la solució a aquesta problemàtica oferint-te respostes ràpides i missatges de benvinguda, entre altres coses.
Per què t'aporta avantatges l’app de WhatsApp Business?
- Et permet millorar la comunicació amb el teu negoci. Amb WhatsApp Business pots crear un perfil d'empresa amb totes les dades rellevants com l'adreça, l'email, la pàgina web, la geolocalització, l'horari i la descripció de l'activitat de l'empresa
- Genera respostes automàtiques. L'APP emmagatzema les respostes a les preguntes més habituals i les envia de manera automàtica sense necessitat que tu hagis d'intervenir per a respondre.
- Segmenta als teus contactes. Amb l'APP pots afegir etiquetes als teus contactes clients, proveïdors, prospectes… per a gestionar millor les teves comunicacions. Per exemple, enviar una oferta només als clients.
- Envia missatges automàtics. L'APP de WhatsApp et permet enviar dos tipus de missatges de manera automàtica: un de benvinguda que s'envia quan algú et contacta per primera vegada, i un d'absència que informa que en aquest moment no estàs operatiu i indica els horaris comercials.

Com utilitzar totes les funcions de WhatsApp Business:
Ja que t'hem donat un ràpid recorregut a través dels beneficis que té WhatsApp Business per al teu negoci, et direm com utilitzar algunes de les seves característiques per a començar a veure resultats:
1. Alguns exemples de respostes ràpides: Mentre més personalitzat sigui el tracte que ofereixes als teus clients, major serà la seva fidelitat. Alguns missatges de respostes ràpides que pots emprar. Missatge de benvinguda o presentació: és un missatge que s'envia als usuaris que t'escriuen per primera vegada.
2. Utilitza les estadístiques per a analitzar el teu màrqueting: Mesurar el rendiment de les teves campanyes és fonamental per a conèixer si les teves estratègies estan funcionant correctament o has d'ajustar algunes coses.
3. Fes un catàleg de productes: Amb WhatsApp per a empreses pots pujar el teu catàleg de productes, amb la seva descripció, fotografia i preu. Així, els teus clients no han de sortir de l'app per a anar al teu lloc web i després tornar per a generar la seva comanda.
4. Categoritza amb etiquetes: Una de les opcions que t'ofereix aquesta aplicació que et podrà facilitar molt les coses a l'hora de gestionar el perfil de la teva empresa són les etiquetes. Et serveixen per a categoritzar les teves converses i localitzar-les amb major facilitat. Pots agrupar-les d'acord amb el seu estat, és a dir, si són converses finalitzades, pendents o en curs.
5. Crear grups privats per a comunicar-te amb els teus clients: Altre ús que pots donar-li a WhatsApp Business és crear grups privats per a generar relacions més fortes amb els teus clients.
En poques paraules, l'aplicació WhatsApp Business és una eina imprescindible en qualsevol negoci actual per a la seva facilitat d'adquisició, per a l'ús i la multitud d'oportunitats tant comunicatives com de rendibilitat de la inversió que ofereix a les empreses, independentment del públic al qual es dirigeix o el sector empresarial al qual pertanyin.